fbpx
Gamers Noticias Software Tecnología

NVIDIA anuncia soporte de PhysX y APEX para la Sony PlayStation 4

Sony_Play_Station_4

NVIDIA no ha querido quedar al margen de las consolas de nueva generación, las cuales integrarán hardware AMD, especialmente la PlayStation 4 de la cual ya se revelaron algunas de sus especificaciones y características, confirmando hardware AMD, sin embargo, NVIDIA no se queda de brazos cruzados y anuncia soporte de sus tecnologías de físicas para la consola Sony Play Station 4.

La compañía de Santa Clara ha publicado una nota de prensa donde informa de dicho soporte mediante su tecnología de físicas NVIDIA PhysX y su kit de desarrollo NVIDIA APEX, para detección y simulación de cuerpos rígidos, ropa, líquidos, sistemas de partículas y más en una amplia gama de plataformas, incluyendo PC de escritorio, consolas de videojuegos y dispositivos móviles.

NVIDIA today announced support for Sony Computer Entertainment’s PlayStation4 with the popular NVIDIA PhysX and NVIDIA APEX software development kits (SDKs). Game designers use PhysX and APEX technologies for collision detection and simulation of rigid bodies, clothing, fluids, particle systems and more across a wide range of platforms, including desktop PCs, game consoles, and mobile and handheld devices.

NVIDIA PhysX technology is the world’s most pervasive physics solution for designing real-time, real-world effects into interactive entertainment titles. The PhysX development environment gives developers unprecedented control over the look of their final in-game interactivity.

Taking PhysX technology content creation to the next level, NVIDIA APEX technology lets artists create intricate physics-enabled environments. They can expand the quantity and visual quality of destructible objects; make smoke and other particle-based fluids integral to game play; and create life-like clothing that interacts with the character’s body to achieve more realism in their games.

“Great physics technology is essential for delivering a better gaming experience and multiplatform support is critical for developers,” said Mike Skolones, product manager for PhysX at NVIDIA. “With PhysX and APEX support for PlayStation4, customers can look forward to better games.”

NVIDIA PhysX and APEX technologies are designed to run on a variety of CPU architectures and can be accelerated by any CUDA architecture-enabled NVIDIA GPU, GeForce 8-series or higher.

Surgirán interesantes interrogantes luego de este anuncio, lo claro es que NVIDIA no ha querido quedarse totalmente al margen del mercado de las consolas de nueva generación y también aportará su grano de arena al desarrollo de videojuegos para la PS4 mediante sus tecnologías propietarias.

[NVIDIA]

Posts relacionados

ASUS Gana 22 Premios iF Design Awards 2019 y 12 por ROG

MadBoxpc.com

NVIDIA anuncia soporte DXR (DirectX Ray Tracing) para las GeForce GTX 10 y 16 series

Cedrik

WOM realiza las primeras pruebas en red 5G de Chile

Mario Rübke